12.12.2024 18:57
12.12.2024 13:38
Na Čtyřce jsou nová parkovací stání. Obvod do nich investoval více než 1 milion korun
12.12.2024 12:11
V objektu v ulici Pod Všemi svatými v Plzni na Roudné vznikne evakuační středisko
Uzavření Americké zlepšilo veřejnou dopravu a snížilo hluk, tvrdí vedení Plzně
Město Plzeň uzavřelo v srpnu minulého roku část Americké ulice, úsek slouží pouze chodcům, zásobování a veřejné dopravě. Podle vedení města má uzavření mnoho pozitivních přínosů. Město má i další plány.
„Rozhodnutí o uzavření částí Americké ulice pro individuální automobilovou dopravu byl krok správným směrem. Denně využívá spoje městské hromadné dopravy po Americké 24 tisíc cestujících, projede tudy 1200 spojů a další vozy linkové dopravy. Pro všechny cestující jsme zajistili rychlejší průjezd touto lokalitou,“ uvedl primátor města Pavel Šindelář.
Podle vedení města uzavření úseku zefektivnilo především veřejnou městskou dopravu, která projíždí centrem Plzně. „Vozy MHD jezdí Americkou ulicí plynule a bez zdržení. Už se celou ulicí netáhnou dlouhé stojící kolony vozidel, jako tomu bylo dříve, kdy vozy nabíraly zpoždění až 16 minut. Odpolední zpoždění trolejbusů ve směru na Bory a Borská pole se podařilo zkrátit o pět minut,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule s tím, že se také šetří počet vozidel a řidičů, které lze nasadit na jiných linkách.
Město dále vyhodnotilo, že se na Americké třídě snížil hluk a zlepšila se kvalita ovzduší. Na zastávce v horní části ulice denně vystoupí a nastoupí 35 tisíc lidí, další tisíce chodců tudy procházejí.
V minulém roce Americkou projíždělo denně až 13 tisíc aut. „V ulici U Trati přibyla jen pětina aut, U Rychtářky projíždí jen o tři procenta aut víc oproti období před uzavřením Americké,“ dodává Michal Vozobule.
Město chce do budoucna na zkvalitnění lokality dále pracovat, cílem je z Americké ulice udělat významnou městskou obchodní třídu. „Plánujeme se zaměřit na zkvalitnění veřejného prostoru, jednoznačně bychom chtěli v úseku vysázet více zeleně. Dále bychom chtěli posunout zastávky veřejné dopravy, ovšem to je stále předmětem bouřlivých diskuzí. Třetí záležitostí je organizace pěší dopravy a to například rozšířením chodníků v místě trolejbusových zastávek. To mimo jiné usnadní podmínky pro umístění předzahrádek a podpoří místí podnikatele,“ popisuje Michal Vozobule.
V letošním roce se město soustředí především na zpracování kompletního zadání, jak má území do budoucna vypadat. Stavební zásahy jsou předběžně plánované na rok 2023 a 2024.
foto: QAP.cz, město Plzeň