Vizuální smog v Plzni. Zbytečný projekt, který může poškodit podnikatele

23.10.2020 16:47

Město Plzeň řeší v poslední době projekt Vizuální smog. Plzeňským firmám zabývající se outdoorovou reklamou ale přijde projekt zbytečný, v horším případě dokonce poškozující právě podnikatele.

červen 2018 (1113)

Vizuální smog se zatím řeší zejména v historickém centru Plzně. Paradoxně tam, kde už léta stejně veškerá reklama podléhá přísnějším schvalovacím procesům ze strany památkářů a samozřejmě dalších příslušných orgánů.

Město Plzeň se ale jaksi vzhlédlo v názorech alternativní skupinky lidí, kteří se rozhodli regulovat reklamu se vším všudy. Na projekt s názvem Vizuální smog pozvalo chytré hlavy z Prahy apod., kteří nám teď v Plzni ukazují, že máme město zanešené reklamou. K nim se přidala i hrstka Plzeňanů. Obchodníkům chtějí radit, jaké mají mít cedulky i vývěsní šťítky na obchodech. Plakáty na výlepových plochách nechtějí tolik barevné. Na toto téma už proběhla řada diskusí a město má v plánu dokonce uvolnit na projekt velké finance.

Velké finance a na co? Vždyť přece to, jestli může mít vývěsní štít na obchodě v centru města maximální velikost XY, mohou stejně dobře dohlédnout orgány a památkáři, kteří to do této doby dělali. Možná by jim jen stačilo nastavit nová modernější pravidla. Na to, aby někdo nepovolil obří plachtu na fasádě historického domu, přece nepotřebujeme projekt.

Samozřejmě obyčejnému člověku toto připadá velmi zbytečné a chtěl by raději, aby při procházce ve městě nepřetékaly popelnice. A to, jaká se na něj směje z výlohy pizza ani neřeší. Poskytovatelům outdoorové reklamy ale mohou bohužel takové projekty značně uškodit.

Právě podle odborníků na reklamu tyto regulace poškodí jen seriozní společnosti a nezabrání jakýmkoliv černým výlepům apod. Dalším paradoxem je také to, že nejvíce "zanesou" město obrovskými reklamami právě politici, a to vždy před volbami. 

Stačilo se městem projet teď před krajskými volbami. A pozor tady je další paradox. Největší barevné obří plachty mělo hnutí STAN a další uskupení. A právě jeho členem je Václav Cinádr, který se v celém projektu Vizuálního smogu od počátku angažuje. Přitom plachty těchto uskupení byly i na památkově chráněných budovách.

Takže, pánové, tady se nejdříve sluší zamést před vlastním prahem. 

bb-1

A na závěr snad už jen poznámka. Podívejme se na reklamu z pohledu podnikatele. Chce prodávat, být úspěšný a tak používá reklamu. Bez ní to nejde. A město Plzeň snad chce mít úspěšné podnikatele. Nebo ne?

ilustrační foto

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT