14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Výluka na trati Plzeň - Žatec vstupuje do druhé fáze! Vlaky se vrátí na koleje až v září
Další velká výluka na jedné z hlavních tratí v regionu vstupuje do druhé fáze. Pracuje se na trati Plzeň Žatec. Zatímco v pondělí skončily práce v úseku horní bříza Mladotice, od rána se pracuje na dalších úsecích.
Plzeňský kraj je momentálně z pohledu údržby železničních tratí jeden z nejvytíženějších. zaměstnanci Správy železniční a dopravní cesty jsou v terénu téměř nepřetržitě. Aktuálně je nejvíc zaměstnává trať Plzeň - Žatec. Dochází k tradičním sezónním údržbám, zároveň probíhají větší zásahy.
"Váš region je zrovna teď jedním z těch, kde se opravdu pracuje nejvíc," potvrdil QAPu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. "Pokud jde o trať Plzeň Žatec, tak tam skončily práce v úseku Horní Bříza Mladotice, od rána už se ale zase pracuje na dalších úsecích a probíhá druhá fáze dlouhodobé výluky. Zatím je termín dokončený 10.září," dodal mluvčí společnosti.
Rychlíky i normální vlaky tak dál nahrazují autobusy na trati Plzeň - Most a opačně, náhradní autobusová doprava v sobě ale skrývá řadu záludností. Cestující musí dál počítat, že autobusy budou zastavovat především v hlavních stanicích. "Trasa tak vede přes stanice Kaznějov, Plasy, Žatec, Chomutov město, Jirkov do Mostu a opačně, zastavuje pouze ve stanicích Kaznějov, Plasy, Jesenice, Žatec, Chomutov město, Jirkov zastávka a Most, ve směru Plzeň obsluhuje stanici Chomutov," říká mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Se změnami musí lidé počítat i s časy podjezdů a příjezdů. "Spoj Z pojede ze stanice Plzeň do Mostu a zpět, zastavuje ve všech pravidelných zastávkách rychlíku, do stanice Most přijíždí v pozdější časové poloze oproti vlaku, naopak odjíždí dle výlukového jízdního řádu dříve, než je pravidelný odjezd vlaku," potvrdila mluvčí drah.
Zloději kabelů i klasičtí "šroťáci", to trápí železnici nejvíc. "Jedná se o kompletní opravu a údržbu trati, ke které jednou za čas zkrátka musí dojít. Půjde o kompletní výměny pražců, kolejnic, opravy mostů i instalace nových kabelů. Kromě plánovaných oprav se musí také opravit to, co napáchali zloději. Vždy se to po krádežích kabelů a podobných věcí spraví tak, aby mohl být provoz v pořádku, teď ale dojde na tu generální opravu," vysvětluje Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC.
FOTO: ilustrační