Vyřizování na úřadech v Plzni má být lepší. Přibyly nové terminály

03.06.2019 15:02

Vyřízení občanského průkazu nebo pasu v Plzni by mělo být efektivnější. Město nechalo na úřadech instalovat nové terminály. V budoucnu přibydou další.

DSC_0007

Pohodlnější a rychlejší odbavení občanů v rámci vyřizování úředních úkonů – takové výhody s sebou nese nasazení dalších platebních terminálů na přepážky v západočeské metropoli.

K úřadům, které již od loňského roku tuto technologii využívají, nově přibyl Odbor správních činností Magistrátu města Plzně. Vyřízení dokladů, jako například občanského průkazu nebo cestovního pasu, tak bude nyní ještě efektivnější. Tato iniciativa je součástí konceptu Smart City Plzeň, jehož cílem je přinášet chytrá řešení pro lepší život obyvatel západočeské metropole.

"Jsem moc rád, že město Plzeň využívá moderní technologie způsobem, který přináší občanům nejrůznější benefity pro každodenní život. Platební terminály jsou hojně využívanou metodou úhrady finančních prostředků a jejich zavedení na přepážkách je rozhodně pozitivním krokem kupředu. Jsem si jistý, že náklady, které město na toto opatření vynaložilo, se zhodnotí jak z hlediska zefektivnění úředního procesu, tak i v rámci vyššího komfortu, který můžeme Plzeňanům nabídnout. Jen za první týden využilo možnost bezhotovostní platby na přepážkách odboru správních činností přes 350 klientů,“ řekl primátor Plzně Martin Baxa, který se s novou službou seznámil osobně v pondělí 3. června na přepážce úřadu na náměstí Republiky 16.

Novinkou je nasazení platebních terminálů na Odboru životního prostředí města Plzně a také na již zmiňovaném Odboru správních činností Magistrátu města Plzně. Zde se jedná o 15 zařízení. "Až doposud to v praxi vypadalo tak, že člověk na přepážce obdržel informaci o výši poplatku za požadovaný úkon, se kterým se musel vydat do pokladny a po jeho uhrazení se vrátit zpět na přepážku. Nyní bude možné částku zaplatit ihned přímo na přepážce – dojde tak k výraznému zjednodušení procesu,“ vysvětlil Roman Matoušek, vedoucí Odboru správních činností Magistrátu města Plzně.

Terminály má město v užívání bezplatně, na jejich zprovoznění se podílely Magistrát města Plzně, jeho ekonomický úřad a Správa informačních technologií města Plzně. "Finanční náročnost nebyla velká, například v rámci odboru správních činností jsme vybavovali pracoviště pokladními tiskárnami v celkovém nákladu 130 tisíc korun. K tomu je ještě třeba připočítat náklady za licence ekonomického informačního systému města. I tak je ale investice rozhodně přijatelná,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Platební terminály nejsou v prostředí města žádnou novinkou, stále však dochází k jejich rozšiřování. V loňském roce se instalovalo 24 terminálů na 7 pracovištích. "Platební kartou již lze zaplatit například na všech úřadech městských obvodů 1 – 10, na živnostenském úřadě či při úhradě nájemného bytového fondu. Počet zařízení navíc neustále navyšujeme - letos jsme celkově přidali 27 terminálů na 13 místech,“ zhodnotil radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání Vlastimil Gola.

Vedení města navíc počítá s navyšováním počtu platebních terminálů a jimi vybavených míst i do budoucna. V současné době probíhá technologická příprava potřebná pro realizaci řešení.  Už v polovině června budou terminály zprovozněny například i na devíti služebnách Městské policie Plzeň.

FOTO: Magistrát města Plzně

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT