Z plzeňské Škodovky už míří trolejbusy do Sofie! Budou jich tam jezdit desítky

10.09.2014 10:08

Plzeňská společnost Škoda Electric dokončila obří zakázku pro hlavní město Bulharska a do Sofie už vyslala i poslední z celkem padesáti zbrusu nových trolejbusů! Jezdit tam budou nízkopodlažní vozidla typu Škoda 27 Tr!

IMG_1116

Společnost Škoda Electric dokončila během září velkou zakázku pro bulharské hlavní město. Celkem odešlo do Bulharska padesát nových trolejbusů typu Škoda 27 Tr, poslední z nich právě v techto dnech. Trolejbusy z plzeňských dílen už jezdí také v dalších čtyřech bulharských městech.

Plzeňská společnost Škoda Electric úspěšně dokončila dodávku nových kloubových trolejbusů pro bulharské hlavní město Sofie. Firma v září expedovala poslední z celkem padesáti plně nízkopodlažních vozidel typu Škoda 27 Tr, které si tamější dopravní podnik objednal. "Představitelé zákazníka vyjádřili s dodávkami nových trolejbusů velkou spokojenost. Během pouhých několika měsíců jsme totiž dokázali vyrobit a dodat všech padesát osmnáctimetrových nízkopodlažních vozidel v typických modro-žlutých barvách,“ říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního úseku divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Projekt dodávek nových trolejbusů pro hlavní město Bulharska je realizován s podporou Operačního programu Regionální rozvoj 2007-2013 spolufinancovaného Evropskou unií prostřednictvím Evropského fondu pro regionální rozvoj.

"Trolejbusy jsou velmi komfortně vybaveny. Cestující a řidiči určitě ocení výkonnou klimatizaci. Vozidla mají navíc pomocný dieselagregát, díky kterému je trolejbus pojízdný i mimo dosah trolejového vedení,“ sděluje manažerka Škody Electric Jitka Lišková.

V Sofii už přitom škodovácké trolejbusy jezdí. Od roku 2010 se tamní obyvatelé vozí trolejbusy typu 26 Tr. Kromě Sofie dodává v současnosti Škoda Electric celkem sto trolejbusů i do dalších bulharských měst - do Plevenu, Stare Zagory, Varny a Burgasu.

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem trolejbusů. Aby došlo k pokrytí požadavků na všechny získané zakázky, vyrábí kolem 30 trolejbusů měsíčně. Škodovka navíc investuje do vývoje nových produktů každoročně kolem 200 milionů Kč ročně. Jedná se o vozidla určená pro třetí tisíciletí - například o bateriový elektrobus Škoda Perun nebo hybridní autobus Škoda H12.

FOTO: Škoda Transportation

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT