Západočeská univerzita láká uchazeče novými webovými stránkami

07.03.2019 13:57

Západočeská univerzita po několika letech spustila nové webové stránky. Mají být hlavně přehlednější a jednodušší prom orientaci. Lákat by měly zejména nové uchazeče o studium.

nový web ZČU_náhled domovské stránky

Západočeská univerzita v Plzni spustila nové webové stránky. Majípředevším jednodušší a přehledně uspořádaný obsah, umožňující snadnou orientaci. Prostřednictvím webu chce univerzita oslovit zejména uchazeče o studium.

"Webové stránky chápeme jako významný marketingový nástroj. Skupina, kterou jako univerzita chceme oslovit a zaujmout především, jsou uchazeči o studium. Zároveň ale naším cílem bylo, abychom vytvořili příjemné webové prostředí, kde každý návštěvník bez problémů najde hledanou informaci,“ říká rektor Západočeské univerzity Miroslav Holeček. Poukazuje na to, že i přes svoji členitost musí univerzita efektivně promlouvat nejen k uchazečům, ale i studentům, zaměstnancům, firmám a veřejnosti. "Při vzniku nového webu jsme se řídili výsledky testování cílových skupin,“ dodává rektor.

Nové webové stránky Západočeské univerzity www.zcu.cz jsou proto přehledné, mají jednodušší obsah a jsou uživatelsky přívětivé. Vzhledem k tomu, že dosavadní web prošel výraznější změnou naposledy v roce 2012, bylo cílem stránky zmodernizovat nejen vizuálně, ale i technicky. Důležitou vlastností je tedy responsivita – zobrazení je optimalizováno pro všechny druhy zařízení.

Západočeská univerzita nový web představuje v době, kdy je přijímací řízení v plném proudu a uchazeči mají na podání přihlášky čas do konce měsíce i více. Zcela nová struktura webu obsahuje také nové nástroje, určené právě uchazečům. Nejdůležitější z nich je katalog oborů, který poskytuje kompletní přehled o všech nabízených studijních oborech a programech. Zájemci mohou v katalogu velmi snadno vyhledávat podle zadaných kritérií, rychle najít obory, které je zajímají, a zjistit o nich vše potřebné.

Nové stránky jsou také úzce provázány s univerzitním zpravodajským portálem Info, a zprostředkují tak veřejnosti, studentům i zaměstnancům aktuální informace o dění na ZČU.

Práce na novém webu trvala přibližně rok a půl. Návrh informační architektury provedla společnost Deloitte Anayltics, přičemž vycházela z analýzy dosavadních webových stránek, dotazníkového šetření a skupinových rozhovorů s uživateli a testování na určených cílových skupinách. Technické realizace se ujala firma Agionet ve spolupráci s Centrem informatizace a výpočetní techniky ZČU. Vzhled shodný s tím, jaký má nyní univerzitní web, v budoucnu získají také weby fakult a dalších pracovišť.

Intenzivní zaměření ZČU na uchazeče je patrné nejen z nových webových stránek, ale také z kampaně Směr ZČU, kterou univerzita spustila koncem ledna na Facebooku a Instagramu.

FOTO: ZČU

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT