Železniční tunel mezi Plzní a Kyšicemi se začne razit v lednu, AKTUÁLNÍ FOTKY

15.12.2014 12:02

Ražba čtyřkilometrového železničního tunelu mezi Plzní a Kyšicemi, který bude součástí vysokorychlostního koridoru, začne na konci ledna. Kvůli arecheologům má stavba rok zpoždění. Podívejte se na unikátní fotky ze stavby!

img00001
img00001img00002img00003img00004img00005img00006img00007img00008img00009img00010

Stavba vysokorychlostního koridoru mezi Rokycany a Plzní nabere zhruba roční zpoždění. Za vším stojí arecheologické výzkumy v oblasti. Tunel mezi Plzní a Kyšicemi se měl razit už letos v létě. Nakonec bude obří ražba zahájená až na konci ledna příštího roku. V současné době už je ale na místě obří štít, který stavbu bude provádět.

Rekonstrukce železniční trati mezi Rokycany a Plzní znamená pro obyvatele Kyšic a okolí nárůst těžké dopravy a řadu dalších komplikací. Teď je navíc jasné, že práce se zpozdí o rok a vlaky budou vysokorychlostním koridorem jezdit až v roc 2017. S ražbou čtyřkilometrového tunelu mezi Kyšicemi a Plzní se začne na konci ledna.

Úsek je součásti 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.

Čtyřkilometrový tunel bude mít dva jednokolejné tubusy a jeho ražbu obstará plnoprofilový razicí štít TBM S-799 o průměru řezné hlavy téměř 10 metrů. Po kompletaci, která teď probíhá, bude mít skoro 115 metrů a bude vážit 1800 tun. Jednotlivé komponenty dopravily z Německa postupně lodě po Labi a následně kamiony. Výroba štítu trvala víc jak půl roku. "Tuto moderní metodu jsme zvolili vzhledem k její bezpečnosti a rychlosti. Již na stavbě úseku metra V.A v Praze jsme si ověřili přednosti tohoto způsobu ražby, jimiž jsou rovněž ekonomická efektivita a ohleduplnost ke krajině a objektům na povrchu,“ doplnil Milan Veselský, obchodní ředitel společnosti Metrostav.

Po dokončení budou vlaky v místech jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Jízda z Prahy do Plzně se zrychlí o devět minut.

Kvůli stavbě je otevřené Informační středisko! Funguje v Industriálním parku Plzeň Ejpovice.

Vzhledem k rozsahu stavby a její zátěž na okolní obce je nově zřízené také Informační středisko v industriálním areálu u Ejpovic. Informační středisko je otevřené každou lichou středu od 15 do 17 hodin. Větší skupiny zájemců nebo například školy si mohou navíc ve středisku sjednávat speciální termíny.

FOTO: Hynek Sladký

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima