13.12.2024 13:24
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
12.12.2024 21:30
Viktorka doma prohrála s Manchesterem United 1:2
Železniční zastávka v Koterově skončí. Přesune se na Slovany
Cestující vlaky na trati Plzeň - České Budějovice se musí do budoucna připravit na změnu. Zastávka v Koterově úplně zanikne. Podívejte se na schéma přesunu.
Cestující vlaky na trati číslo 190 se musí do budoucna připravit na změnu. rada města Plzně schválila přesun zastávka Plzeň - Koterov o několik kilometrů. Nově budou vlaky stavět na zbrusu nové zastávce pod křižovatkou Částkovy a Lobezské ulice.
Zastávka v Koterově tak v budoucnu úplně zmizí, kompletně ji nahradí právě nově vzniklá zastávka Plzeň - Slovany pod křižovatkou Částkova - Lobezská. Důvodem je i lepší další napojení na linky MHD a ČSAD v oblasti. Změna je součástí rekonstrukce Uzlu Plzeň – 5. stavba, kterou připravuje státní Správa železniční dopravní cesty.
"Železniční zastávka v nové poloze umožní poskytnout dopravní obsluhu mnohem většímu počtu občanů Plzně, zejména městského obvodu Plzeň 2 – Slovany a městského obvodu Plzeň 4. Rada města svým usnesením podpořila vznik nového přestupního uzlu mezi linkami Integrované dopravy Plzeňska. Postupovala tak v souladu s dokumentem nazvaným Přestupní uzly IDP na území města Plzně, který byl radou schválen již v únoru 2011,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Petr Náhlík. Nový přestupní uzel zahnruje linky MHD číslo 12, 29 a 30, osobních vlaků ČD, Plzeňské linky a linky ČSAD Starý Plzenec-Lhůta-Plzeň.
Zatsávka v Koterově se nemohla zachovat z důvodu nastavených pravidel. V takové blízkosti na železnici totiž nemohou fungovat dvě zastávky. Nicméně nově vzniklý uzel by měl zlepšit dopravu pro obyvatele Lobez a Doubravky. "Vzhledem k tomu, že z provozních důvodů na území města Plzně na trati 190 připouští správce infrastruktury provozování jen jedné zastávky, došlo by ke zrušení zastávky Plzeň – Koterov, která bude po realizaci další části nové trasy státní silnice I/20 de facto odříznuta od okolní zástavby. Stávající využití okolního území a z něho plynoucí poptávka po železniční dopravě je již dnes evidentně nižší, než v případě přestupního uzlu v Částkově ulici. I v budoucnu, kdy může dojít k zástavbě území bývalých kasáren Slovany, bude jejich obsluhu zajišťovat tramvajová linka, autobusové linky 22 a 51, případně trolejbusové linky 10 a 13,“ dodává Petr Náhlík.
Kdy dojde k samotnéb realizaci, není úplně jasné. Záleží na postupu prací ze strany SŽDC.
FOTO: ilustrační
Zdroj schéma: MMP