19.07.2025 14:33
V ulici Prvomájová v plzeňských Křimicích došlo k vážné nehodě. Silnice je uzavřena
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
19.07.2025 14:33
Osobní auto se střetlo s motorkou, na místě probíhají záchranné a vyprošťovací práce
18.07.2025 21:34
18.07.2025 15:43 18.07.2025 17:06
Už 15. listopadu projede první vlak jižním tubusem tunelu. Od 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní rád, odstartuje provoz v obou částech stavby.
Do závěrečné fáze vstupuje výstavba nejdelšího železničního tunelu v naší republice. Jeho nejzásadnějším přínosem bude zkrácení jízdy mezi Plzní a Prahou.
Staveniště Ejpovického tunelu si dnes prohlédli premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Dan Ťok. „V právě dokončovaném tunelu bude zavedena rychlost 160 km/h, která je v dnešní době nejvyšší možná na české železnici. Směrově je však trasován pro budoucí vysokorychlostní provoz, takže v něm vlaky budou moci jezdit až 200 km/h,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
"Tunel je součástí přeložky, která zkrátí trať mezi Plzní a Rokycany o 6,1 kilometru. Jeho vybudování má společně se zvýšením traťové rychlosti zásadní vliv na kratší cestování mezi Prahou a Plzní. V průměru se jízdní doba sníží o devět minut, u souprav s naklápěcími skříněmi až o 10 minut,“ sdělil generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jiří Svoboda.
Každý ze dvou tubusů měří přes čtyři kilometry. V tubusech je položena pevná jízdní dráha – kolejiště není ve štěrku, ale je upevněné ve speciálních betonových panelech. V případě potřeby to umožní jízdu záchranářským vozidlům.
Ražba jižního tubusu začala v únoru 2015 a trvala 15 měsíců. Ražbu severní tunelové roury zahájili stavbaři v září 2016, dokončili ji loni v říjnu. Náklady dosáhnou zhruba 6,8 miliardy korun.
FOTO: ilustrační