14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Výstavba Ejpovického tunelu finišuje. První vlak tudy projede 15. listopadu
Už 15. listopadu projede první vlak jižním tubusem tunelu. Od 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní rád, odstartuje provoz v obou částech stavby.
Do závěrečné fáze vstupuje výstavba nejdelšího železničního tunelu v naší republice. Jeho nejzásadnějším přínosem bude zkrácení jízdy mezi Plzní a Prahou.
Staveniště Ejpovického tunelu si dnes prohlédli premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Dan Ťok. „V právě dokončovaném tunelu bude zavedena rychlost 160 km/h, která je v dnešní době nejvyšší možná na české železnici. Směrově je však trasován pro budoucí vysokorychlostní provoz, takže v něm vlaky budou moci jezdit až 200 km/h,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
"Tunel je součástí přeložky, která zkrátí trať mezi Plzní a Rokycany o 6,1 kilometru. Jeho vybudování má společně se zvýšením traťové rychlosti zásadní vliv na kratší cestování mezi Prahou a Plzní. V průměru se jízdní doba sníží o devět minut, u souprav s naklápěcími skříněmi až o 10 minut,“ sdělil generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jiří Svoboda.
Každý ze dvou tubusů měří přes čtyři kilometry. V tubusech je položena pevná jízdní dráha – kolejiště není ve štěrku, ale je upevněné ve speciálních betonových panelech. V případě potřeby to umožní jízdu záchranářským vozidlům.
Ražba jižního tubusu začala v únoru 2015 a trvala 15 měsíců. Ražbu severní tunelové roury zahájili stavbaři v září 2016, dokončili ji loni v říjnu. Náklady dosáhnou zhruba 6,8 miliardy korun.
FOTO: ilustrační