14.09.2024 8:58 14.09.2024 21:39
Řeky v Plzeňském kraji stoupají. Třetí stupeň je na Otavě
Řeky v Plzeňském kraji se během páteční noci výrazně zvedly. 3. stupeň už má Otava. Další řeky jsou na 2. stupni povodňové aktivity.
14.09.2024 8:58 14.09.2024 21:39
Řeky v Plzeňském kraji se během páteční noci výrazně zvedly. 3. stupeň už má Otava. Další řeky jsou na 2. stupni povodňové aktivity.
14.09.2024 17:05
Během srpna a září proběhlo na území Plzeňského kraje hned několik policejních kontrol, které se zaměřily na ubytovny, autobusy a firmy. Kolik cizinecká police zjistila přestupků, se dočtete v článku.
14.09.2024 13:30
Situace v souvislosti s velkou vodou je v Plzeňském kraji v rámci celé České republiky nejklidnější. Všechny složky IZS jsou ale v pohotovosti a hasiči jsou v terénu v zasažených oblastech.
Městský úřad Nepomuk pro své občany chystá elektronizaci služeb. Obyvatelé města tak budou moct zaplatit vzdáleně například místní poplatek za komunální odpad nebo vyplnit žádost o vydání řidičského průkazu.
Vzhledem k tomu, že stát na územní samosprávy přenáší stále více a více povinností, změny ve způsobu zpracovávání všech běžných agend a žádostí občanů se dotknou celkového nastavení funkčních systémů i na Městském úřadě v Nepomuku.
„Znamená to přizpůsobit se dnešní zrychlené době, nenechat si ujet vlak. Úřad proto musí investovat finanční zdroje i do elektronizace a automatizace správních procesů,“ říká Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu Nepomuk.
Úřad se tak více přiblíží občanům, umožní jim vyřizování běžných záležitostí a komunikaci s úřadem z pohodlí domova dálkovým přístupem.
„Nástrojem, který zjednoduší občanům a dalším klientům přístup ke službám bude tzv. Portál služeb. Jsou to služby určené občanům, kteří holdují moderním technologiím. Občané a další klienti se budou moci z pohodlí domova nebo odkudkoliv přihlásit do tohoto portálu a vyřídit si potřebné záležitosti, např. žádost o vydání řidičského oprávnění, rezervaci času úředníka ke konzultaci svých problémů, které potřebuje řešit, zajistit si rezervaci termínu svatby,“ vysvětluje Ivana Šiftová.
Obyvatelé města Nepomuk tak budou moct zaplatit i místní poplatek za komunální odpad, za přihlášeného psa nebo jiný správní poplatek.
Ti, kteří volí raději vyřizování těchto agend osobně, nemusí se bát, že o tuto možnost přijdou. „Pro ty občany, kteří preferují osobní kontakt, bude dosavadní forma komunikace s úřadem zachována,“ potvrdila tajemnice s tím, že je v plánu zrychlení placení místních poplatků instalací samoobslužného poplatkového automatu. Díky tomu budou fronty u pokladny úřadu minimalizovány.
Celkový projekt pod názvem e-Government, digitalizace agend a celková orientace veřejné správy na občana je projektován v částce necelých dvanácti milionů korun, z rozpočtu města bude hrazeno 15 % finančních prostředků a dále větší část je financována z IROPU .
„V současné době je projekt v realizační fázi, implementace všech systémů by měla být dokončena do konce září 2025. Věříme, že celý projekt bude hlavně přínosem pro občany a povede ke zjednodušení a zrychlení vyřizování všech agend,“ dodává Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu.
Foto ilustrační