Nepomuk chystá elektronizaci služeb pro své občany

25.01.2024 10:55

Městský úřad Nepomuk pro své občany chystá elektronizaci služeb. Obyvatelé města tak budou moct zaplatit vzdáleně například místní poplatek za komunální odpad nebo vyplnit žádost o vydání řidičského průkazu.

Nepomuk radnice

Vzhledem k tomu, že stát na územní samosprávy přenáší stále více a více povinností, změny ve způsobu zpracovávání všech běžných agend a žádostí občanů se dotknou celkového nastavení funkčních systémů i na Městském úřadě v Nepomuku.

„Znamená to přizpůsobit se dnešní zrychlené době, nenechat si ujet vlak. Úřad proto musí investovat finanční zdroje i do elektronizace a automatizace správních procesů,“ říká Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu Nepomuk.

Úřad se tak více přiblíží občanům, umožní jim vyřizování běžných záležitostí a komunikaci s úřadem z pohodlí domova dálkovým přístupem.

„Nástrojem, který zjednoduší občanům a dalším klientům přístup ke službám bude tzv. Portál služeb. Jsou to služby určené občanům, kteří holdují moderním technologiím. Občané a další klienti se budou moci z pohodlí domova nebo odkudkoliv přihlásit do tohoto portálu a vyřídit si potřebné záležitosti, např. žádost o vydání řidičského oprávnění, rezervaci času úředníka ke konzultaci svých problémů, které potřebuje řešit, zajistit si rezervaci termínu svatby,“ vysvětluje Ivana Šiftová.

Obyvatelé města Nepomuk tak budou moct zaplatit i místní poplatek za komunální odpad, za přihlášeného psa nebo jiný správní poplatek.

Ti, kteří volí raději vyřizování těchto agend osobně, nemusí se bát, že o tuto možnost přijdou. „Pro ty občany, kteří preferují osobní kontakt, bude dosavadní forma komunikace s úřadem zachována,“ potvrdila tajemnice s tím, že je v plánu zrychlení placení místních poplatků instalací samoobslužného poplatkového automatu. Díky tomu budou fronty u pokladny úřadu minimalizovány.

Celkový projekt pod názvem e-Government, digitalizace agend a celková orientace veřejné správy na občana je projektován v částce necelých dvanácti milionů korun, z rozpočtu města bude hrazeno 15 % finančních prostředků a dále větší část je financována z IROPU .

„V současné době je projekt v realizační fázi, implementace všech systémů by měla být dokončena do konce září 2025. Věříme, že celý projekt bude hlavně přínosem pro občany a povede ke zjednodušení a zrychlení vyřizování všech agend,“ dodává Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu.

Foto ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT