11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
Nepomuk chystá elektronizaci služeb pro své občany
Městský úřad Nepomuk pro své občany chystá elektronizaci služeb. Obyvatelé města tak budou moct zaplatit vzdáleně například místní poplatek za komunální odpad nebo vyplnit žádost o vydání řidičského průkazu.
Vzhledem k tomu, že stát na územní samosprávy přenáší stále více a více povinností, změny ve způsobu zpracovávání všech běžných agend a žádostí občanů se dotknou celkového nastavení funkčních systémů i na Městském úřadě v Nepomuku.
„Znamená to přizpůsobit se dnešní zrychlené době, nenechat si ujet vlak. Úřad proto musí investovat finanční zdroje i do elektronizace a automatizace správních procesů,“ říká Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu Nepomuk.
Úřad se tak více přiblíží občanům, umožní jim vyřizování běžných záležitostí a komunikaci s úřadem z pohodlí domova dálkovým přístupem.
„Nástrojem, který zjednoduší občanům a dalším klientům přístup ke službám bude tzv. Portál služeb. Jsou to služby určené občanům, kteří holdují moderním technologiím. Občané a další klienti se budou moci z pohodlí domova nebo odkudkoliv přihlásit do tohoto portálu a vyřídit si potřebné záležitosti, např. žádost o vydání řidičského oprávnění, rezervaci času úředníka ke konzultaci svých problémů, které potřebuje řešit, zajistit si rezervaci termínu svatby,“ vysvětluje Ivana Šiftová.
Obyvatelé města Nepomuk tak budou moct zaplatit i místní poplatek za komunální odpad, za přihlášeného psa nebo jiný správní poplatek.
Ti, kteří volí raději vyřizování těchto agend osobně, nemusí se bát, že o tuto možnost přijdou. „Pro ty občany, kteří preferují osobní kontakt, bude dosavadní forma komunikace s úřadem zachována,“ potvrdila tajemnice s tím, že je v plánu zrychlení placení místních poplatků instalací samoobslužného poplatkového automatu. Díky tomu budou fronty u pokladny úřadu minimalizovány.
Celkový projekt pod názvem e-Government, digitalizace agend a celková orientace veřejné správy na občana je projektován v částce necelých dvanácti milionů korun, z rozpočtu města bude hrazeno 15 % finančních prostředků a dále větší část je financována z IROPU .
„V současné době je projekt v realizační fázi, implementace všech systémů by měla být dokončena do konce září 2025. Věříme, že celý projekt bude hlavně přínosem pro občany a povede ke zjednodušení a zrychlení vyřizování všech agend,“ dodává Ivana Šiftová, tajemnice Městského úřadu.
Foto ilustrační