13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Startuje rekonstrukce mostu Generála Pattona. Přichází první omezení
V Plzni startuje jedna z největších rekonstrukcí poslední doby. V noci z neděle na pondělí se naplno rozjedou opravy mostu Generála Pattona.
S rekonstrukcí, která zabere v podstatě dva roky, budou spojená i rozsáhlá dopravní omezení. Jaká budou mít dopad, to se ukáže až v nadcházejícím období. Nicméně už předem je jisté, že minimálně v počátku stavby to pocítí řidiči na řadě míst. Sa samotným omezením na mostě budou spojené postupně i další dopravní omezení.
Už v průběhu neděle si chystaná stavba vyžádala první výluku tramvají, na kterou plynule navážou další změny v provozu od pondělí 10. dubna. Podrobnosti najdete v článku zde.
V noci na pondělí se rozeběhnou práce se vším všudy. "V noci z 9. na 10. dubna proběhne osazení výhybek, které umožní provozování jednokolejné tramvajové trati. Bude osazeno provizorní dopravní značení na mostu ve směru na Lochotín. Začnou zde práce na demontáži tramvajové trati, budování provizorní vozovky a přeložkách inženýrských sítí. Při rekonstrukci mostu se počítá i s krátkodobým omezením provozu v ulicích Tyršova a Lochotínská, a to zejména z důvodu bezpečnosti při provádění demolice původních říms mostu," informovala Marie Fialová z plzeňského magistrátu.
Stavba potrvá kompletně až do června roku 2019 a je rozdělená do několika etap. První fáze, která právě startuje, skončí do 11. prosince letošního roku. Práce budou probíhat na mostu ve směru z centra na Severní Předměstí, v příštím roce je v plánu oprava ve směru do centra a v roce 2019 pak dokončovací práce. "Provoz na mostu bude po celou dobu rekonstrukce zachován ve dvou, byť zúžených, jízdních pruzích pro každý směr. Tramvajový provoz bude v některých etapách výstavby veden po jedné koleji obousměrně," říká Marie Fialová.
Náklady na stavbu jdou ze státního rozpočtu a představují řádově 138 milionů korun (bez DPH). Stavbu pod hlavičkou Ředitelství silnic a dálnic ČR má na starost společnost Colas CZ, která prováděla také opravy mostů na Rokycanské. Zároveň se bude na stavbě podílet společnost Colas Rail, která se zabývá pracemi na kolejových tratích.
FOTO: ilustrační