Tramvajová trať na Borská pole už se rýsuje! První koleje jsou položené - FOTKY

05.09.2019 13:29

Stavba tramvajové trati na Borská pole je zase o podstatný krok dál. Přímo na Borských polích už jsou položené první koleje. Přinášíme aktuální fotky i informace z průběhu stavby!

foto-qap-cz (15)
foto-qap-cz (15)foto-qap-cz (11)foto-qap-cz (9)foto-qap-cz (2)foto-qap-cz (1)foto-qap-cz (3)foto-qap-cz (4)foto-qap-cz (5)foto-qap-cz (6)foto-qap-cz (8)foto-qap-cz (10)foto-qap-cz (12)foto-qap-cz (14)

Stavba tramvajové trati na Borská pole v Plzni odstartovala v podstatě na začátku letošního roku. V současné době už se začíná skutečně rýsovat. Zatímco část u Kaplířovy ulice je stále na první pohled hlavně rozkopaná, přímo na Borských polích u univerzity už leží první koleje.

Na začátku července se stavba dostala k jednomu ze zásadních bodů, kterým byla instalace nového mostu přes hlavní tah I/27. Osazení nového 350 tun vážícího mostu bylo náročné, jeho délka je 38 metrů a výška necelých osm metrů. V současné době je stavba zase o podstatný krok dál. U univerzity už jsou vidět koleje.

Na plánech ohledně spuštění provozu tramvají v polovině prosince se tak nic nemění. "Stále plánujeme spuštění provozu tramvají 15. prosince. Nic se na tom nezměnilo, práce pokračují standardně. Uděláme teď jednorázovou akci, informační kampaň pro obyvatele v Kaplířově ulici a na Klatovské třídě. Mají dostat podrobnější informace o tom, jaké odstávky vody, plynu, elektřiny se plánují v nejbližších týdnech a měsících. Zároveň o tom, co se v jejich okolí bude v nejbližších měsících dít," říká Michal Vozobule, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. "Stavba probíhá podle očekávání a podle harmonogramu," dodává.

Město se na zprovoznění v závěru letošního roku připravuje postupně. Mimo jiné už v květnu odsouhlasilo dokonce nové názvy zastávek. Podrobnosti se dočtete v článku zde.

Kompletně by měla být stavba dokončená až v roce 2020. Novou 1,3 kilometru dlouhou trať město nechává budovat od křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku až k ulici U Letiště. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce. Vysoutěžená částka za stavbu tratě je 479,8 milionu korun bez DPH. Městu se na akci podařilo získat dotace z Operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace pokryje 60 procent nákladů.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT